Posted by Ilendor de Siowen |


Co je to vlastně motivace?

Dle Wikipedie jde o vnější nebo vnitřní faktor, připadne soubor faktorů vedoucích k energetizaci organismu. Motivace usměrňuje naše chování a jednání pro dosažení vytouženého cíle.

Psychologové rozlišují dva druhy motivace
1. Motivace vnitřní 
- výsledek potřeb a zájmů člověka (potřeba seberealizace, kulturní potřeby, poznání)
2. Motivace vnější 
- je určena působením vnějších podnětů (hrozba trestu, možnost odměny)

Ale už bylo dost definicí.
Zkuste si položit naprosto jednoduchou otázku: 
Kde bych chtěl být za 5 let?
Velká část populaci si na ni odpoví: ,,Nevím." nebo ,,Nepřemýšlela jsem nad tím." Případně ,,5 let? Tak daleko neplánuji." Ale tady přece nejde o plány. Tady jde o to, co bych opravdu chtěl za těch 5 let dělat, kde bych chtěl být a co bych chtěl mít. 
Zkuste nyní zavřít oči a představit si naprosto dokonalou budoucnost. Představte si sebe za 5 let v naprosto dokonalém světě. Co vidíte? Sebe a svou drahou polovičku na pláži na Bali? Krásný velký dům? Rolls-Royce ve své garáži? 

Co jste udělali pro to, aby jste žili ve světe, který si představuje?

,, No jo... Jenže já musím chodit do práce...nemůžu se jen tak válet na pláži."
Tak přestaň kouřit, začni investovat, kup si los a vyhraj. Udělej cokoliv co pokládáš za správné. 

Ale sakra s něčím začni!

Pokud něco opravdu chcete, musíte pro to něco udělat. Nemůžete čekat na ideální čas... Ten čas je totiž pravé teď. Nejde jen čekat na to, až se dostaví správná příležitost. Zkuste si tu příležitost vytvořit. 

Nikdo netvrdí, ze je to jednoduché. 
NAOPAK JDE O JEDNU Z NEJSLOŽITĚJŠÍCH VĚCI NA SVĚTĚ. 
Ale  stojí za to.

Sám jsme odhodlal teprve před pár dny. Ale teď si jsem jistý, ze svoji budoucnost sI utvářím sám. Takový boj sám se sebou jsem ještě neměl, ale teď už se cítím lépe. Vím, že jsem začal. Přestal jsem čekat, začal jsem jednat.

Poslední rok jsem stagnoval na hranici stresu a pocitu úzkosti a přitom změna k lepšímu byla tak očividná.

Ničeho nelituji, žiju jen jednou.

Jasně, jsou to otřepané fráze, ale zamyslete se nad nimi.
Nic proti reinkarnaci a posmrtnému životu, ale, chvíle, kterou prožíváte pravě teď  se už nikdy nevrátí. Člověk daleko více lituje věcí, které neudělal, než těch které udělal. Proto se pokuste chovat tak, aby jste nikdy ničeho nelitovali.


Užívejte tento fantastický víkend s úsměvem na tváři a zkuste začít jednat.